ד"ר מילגרם

הרצל 19, נהריה.  טל. 04-9521666

חיסונים

חיסונים לכלבים

חיסון נגד כלבת - כלבת היא מחלה קטלנית העלולה לפגוע ביונקים בכללם האדם, הכלב והחתול. מקור ההדבקה הוא לרב שועלים הנגועים בנגיף. חיסון זה מחוייב על-פי החוק, וכיום הוא ניתן בצמוד לתשלום עבור רשיון להחזקת כלב של הרשות המקומית. בנוסף קיימת חובת הסימון בשבב אלקטרוני המתבצעת פעם אחת בחיי הכלב. מתן החיסון: מעל גיל 3 חדשים ובהמשך - פעם בשנה, במשך כל החיים.

חיסון משושה - תרכיב משולב המגן כנגד 6 מחלות כלבים נפוצות:

1. פרוו-וירוס - מחלה נגיפית קשה הפוגעת בעיקר בגורים ובכלבים צעירים אך גם בבוגרים. גורמת לתופעות של שלשול דמי, הקאות, חום, דיכאון והתייבשות, וסכנת מוות בתוך מס' ימים. מתן החיסון כחיסון פרוו או משולב במשושה ניתן לגורים בני 6-9 שבועות ובהפרש 3 שבועות עד גיל 4 חדשים לערך. בהמשך - פעם בשנה במסגרת החיסון המשושה.

2. כלבלבת - מחלה הגורת לכלבים צעירים וגם בוגרים לתופעות קשות של הצטננות, דלקת בדרכי הנשימה ובריאות, דלקות עיניים, הקאות, שלשול, חום גבוה, עוויתות שרירים, ופגיעה במערכת העצבים. מחלה חשוכת מרפא זו עלולה לגרום למוות בייסורים לכלב שאינו מחוסן.

3. דלקת כבד נגיפית - מחלה קטלנית הפוגעת בכבד וגורמת לצהבת ולתופעות של חום גבוה, חוסר תיאבון ובצקת בקרנית(הגורמת להיווצרות 'עיניים כחולות').

4. עכברת סוג 1 - Leptospirosis - מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכבד ולסימני צהבת.

5. עכברת סוג 2 - מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכליות.

6. פאראינפלואנזה - מחלה נגיפית הפוגעת בדרכי הנשימה וגורמת לשיעולים ולנזלת.

מתן החיסון המשושה: החיסון הראשון - לגורים בני 6-8 שבועות ופעמיים נוספות בהפרש 3 שבועות. בהמשך - פעם בשנה, לכל החיים.

חיסון נגד שעלת המכלאות - Kennel-cough - מחלה נפוצה הגורמת דלקות בקנה הנשימה ובריאות. סימניה הם שיעולים קשים, טורדניים ויבשים, והקאות ריר. חשוב לחסן נגדה בעיקר כלבים העומדים להכנס לפנסיון (או להסגר), וכלבים לפני תערוכה או כל אירוע אחר בו ימצאו בחברת כלבים רבים. ניתן למנוע את המחלה על-ידי חיסון, אחת לחצי שנה. מתן החיסון: חיסון ראשון לגורים צעירים, בהמשך - אחת לחצי שנה.

חיסוני חתולים

החיסון המרובע - מכיל תרכיב משולב המגן נגד מחלות חתולים נפוצות. החיסון מכיל תרכיב נגד חתלתלת, קליצי וירוס, רינוטראכאיטיס וכלמידיה.

1. חתלתלת - מחלה נגיפית קטלנית נפוצה, הגורמת שלשול, הקאות מתמשכות, התייבשות מהירה, דכאון ויללות עזות בזמן מגע. המחלה פוגעת במעי הדק, בכבד, בטחול ובמח העצמות, וגורמת למוות זמן קצר בלבד לאחר הופעת סימניה. המחלה ניתנת למניעה ע"י חיסון.

2. קליצי וירוס - מחלה נגיפית הגורמת לדלקת בדרכי הנשימה העליונות, מלווה בעיניים דומעות אף זולג והתעטשויות, נשימה כבדה ושיעול, ופצעים בחלל הפה ועל הלשון.

3. רינוטרכאיטיס - מחלה נגיפית קשה הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות וגורמת לדלקת מלווה בהפרשות בעיניים, באף ובקנה הנשימה. סימני מחלה נוספים הם חום גבוה, אדישות, התעטשות בלתי פוסקת, דלקת ריאות ולעיתים גם פצעים מוגלתיים על הלשון.

4. כלמידיה - מחלה הנגרמת מחיידק הפוגע בעיקר בגורים צעירים. גורמת לדלקות עיניים ולעיתים לדלקת בדרכי הנשימה. מופיעה יותר אצל גורים היוצאים מהבית או חסרי בית.

מתן החיסון המרובע - חיסון ראשון - לגורים בני 8-9 שבועות, חיסון שני בגיל 12 שבועות ובהמשך פעם בשנה במשך כל החיים.

חיסון כלבת - מחלת הכלבת עלולה לפגוע ביונקים ובכללם חתולים. עם זאת בהשוואה לכלבים שכיחות מקרי הכלבת אצל חתולים היא נמוכה מאוד. מתן החיסון: בגיל 3-6 חדשים, ובהמשך פעם בשנה לכל החיים.